LOCK JE SCHERM! punt NL!

Ik heb altijd veel collega’s die blijven vergeten hun scherm te locken als ze van hun werkplek af lopen.
Hiervoor heb ik een website gemaakt dit je dan kunt openen en in volledig scherm kunt weergeven (F11) waarmee het wel duidelijk wordt dat ze hun scherm volgende keer beter wél kunnen locken!

www.lockjescherm.nl

Je kan verschillende thema’s kiezen waaronder “ik trakteer kroketjes” en “Ik houd van schaapjes”.
(een term voor de collega met een ongelockte computer op deze manier waarschuwen is “sheepen”)

Het is belangrijk om je scherm te vergrendelen om verschillende redenen, zoals:

Beveiliging

Door je scherm te vergrendelen voorkom je dat onbevoegde personen toegang krijgen tot je computer of mobiele apparaat. Hierdoor wordt voorkomen dat gevoelige informatie zoals persoonlijke gegevens, e-mails, documenten en wachtwoorden in verkeerde handen vallen.

Privacy

Het vergrendelen van je scherm zorgt ervoor dat niemand ongewenst kan meekijken op je scherm. Zo kan je voorkomen dat iemand anders ziet wat je aan het doen bent op je computer of mobiel apparaat.

Fouten voorkomen

Het per ongeluk aanraken van het scherm kan leiden tot onbedoelde acties, zoals het verwijderen van bestanden of het verzenden van e-mails. Door je scherm te vergrendelen voorkom je deze onbedoelde acties.

Energiebesparing

Wanneer je je scherm vergrendelt, gaat je computer of mobiel apparaat in slaapstand. Hierdoor wordt energie bespaard en gaat de batterij langer mee.

Kortom, het vergrendelen van je scherm is belangrijk om de beveiliging, privacy en productiviteit van je computer of mobiel apparaat te verbeteren.